|
مامايي به عنوان يکي از رشته های علوم پزشکي، به مراقبت از مادر قبل، حين و بعد از زايمان مي پردازد و با تمام عوامل فيزيولوژيك، پاتولوژيك، روحي-رواني و اجتماعي كه بر كميت و كيفيت نسل های آينده تأثيرگذاراست، مرتبط است ؛ لذا با توجه به حساسيت زياد رشته مامايي و نياز به داشتن ميزان بالای مهارتهای تخصصي و تکنيک های باليني و همچنين فوريت داشتن بسياری از اقدامات در مامايي، اطمينان از دستيابي به اهداف آموزش باليني در دوره كارشناسي و همچنين تأييد مهارتهای باليني فارغ التحصيلان اين رشته ضرورت دارد. ارزشیابی مهارت های دانشجویان به صورت دو آزمون یکی در مرکز مهارت های بالینی دانشکده بر روی مولاژ (10 ایستگاه) و سپس آزمون در محیط واقعی بر بالین مادر (در چهار محیط مرکز بهداشت، زایشگاه، پره ناتال و درمانگاه زنان) است. این آزمون ها در پايان دوران تحصيل و بعد از اتمام واحدهای كارورزی در عرصه دانشجويان و تکميل آمار زايماني (60 زايمان مستقل) برگزار می شود. برای آشنایی دانشجویان با آزمون ها و کم شدن استرس آنها، جلسه ی توجیهی( 4 ماه قبل از آزمون) برگزار می شود، تا خود را برای آن به مرور زمان آماده سازند. این جلسه؛ توسط دکتر زهرا هادی زاده طلاساز، عضو هیات علمی گروه مامایی دانشکده با هماهنگی مدیرگروه مامایی، دکتر ناهید جهانی با حضور تمام دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی پیوسته رشته مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد. در این جلسه؛ در مورد قوانین مربوط به برگزاری آزمون، پیش نیازهای لازم جهت ورود به آزمون (نحوه ی تکمیل فرم های آمار زایمان و شرح حال و اگمنت)، زمان، نحوهی برگزاری، مکان، اساتید مربوطه برای آزمون و رفرنس های دروس توضیح داده شد. برای این منظور علاوه بر توضیح جامع در مورد هر دو آزمون، فیلم آموزشی، چک لیست های ارزیابی نمایش داده شد و به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد. |
![]() |
![]() |



