دانشکده پرستاری و مامایی

حراست

 

 
 

معرفی مسئول حراست دانشکده پرستاری و مامایی مشهد

 
 
 
 

 نام و نام خانوادگی : مهدی کرمی

  تلفن : (32/34)38846730 داخلی 1248

 محل استقرار : ساختمان مدیریت دانشکده پرستاری و مامایی     

 
 
تعريف حراست
 
  • حراست در لغت به معناي پاسداري و مراقبت كردن مي باشد. از لحاظ عرف اداري حراست به نهادي گفته مي شود كه در قلب تشكيلات يك سازمان وجود داشته و وظيفه خطير مراقبت از سلامت اجزاي ريز و درشت آن تشكيلات را در برابر انواع و اقسام انحراف هاي موجود به عهده دارد.
 
  • اداره حراست به منظور حفظ اصول و تعمیق ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد نظم و انسجام در اداره تشکیلات سازمانی دانشگاه فعالیت میکند تا ضمن ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب هر گونه انحراف اشکای و تخلفی را در امور اجرائی کشف نماید و گزارشها و رهنمودهای لازم را در این زمینه به مراجع ذیصلاح ارسال دارد.
 
  • حراست به عنوان مشاور مديريت: حراست به عنوان چشم مدير در سازمان و با توجه به اشراف اطلاعاتي كه به مجموعه دارد مي تواند مشاور خوبي براي مديريت محسوب شود.
 
حراست دانشكده زير نظر دفتر مركزي حراست دانشگاه عمدتاً در سه حيطه فعاليت مي نمايد:

 

  • حفاظت فيزيكي: انجام اقدامات پيشگيرانه به منظور جلوگيري از هرگونه حوادث احتمالي، نفوذ، سرقت و اخلال نظم را برعهده دارد.
 
  • انتظامات دانشگاه: زير نظر حفاظت فيزيكي حراست اداره مي شود.

 

  • حفاظت اسناد: وظيفه دريافت و ارسال مكاتبات محرمانه با رعايت مقررات حفاظتي مربوطه را بر عهده دارد.

 

  • حفاظت پرسنلي: يكي از سه ركن اصلي حراست بوده و وظيفه آن انجام امور محرمانه پرسنل بخش دانشكده مي باشد.
 
 
شرح وظايف حراست
 
اداره حراست دانشگاه در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای والای نظام، حفظ نظم و انسجام در مجموعه دانشگاه و جلوگیری از انحراف و تخلف در امور اجرایی و در دیگر زمینه ها، ایجاد شده است. در واقع عملکرد کنترلی اداره حراست را میتوان در چهارچوب وظایف ذیل خلاصه نمود:
 

1 – کشف و گزارش تخلفات احتمالی (بطور اعم در حیطه دانشگاه).

2 – کشف و مقابله با توطئه های دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی در راستای لکه دار نمودن امنیت اجتماعی محیط دانشگاه.

3 – کشف و برخورد با جرایم و تخلفات سیاسی، امنیتی و اداری مجموعه شاغلین در دانشگاه و اعلام به مسئولین ذیربط.

4 – نظارت بر روند دریافت و اقدام در مورد اسناد طبقه بندی شده و توزیع و نگهداری آنها به صورت متمرکز.

5 – نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه و تهیه طرحهای حفاظت فیزیکی.

6 – آموزش و توجیه مسئولین واحد ها و پرسنل زیر مجموعه در زمینه های حراست، حفاظت اسناد، افراد، تأسیسات و نظارت بر اجرای طرحها.

8 – صدور مجوز مخصوص تردد وسائط نقلیه به محوطه دانشگاه.

9 – همکاری در تهیه طرحهای حفاظتی ، امنیتی و نظارت مستمر بر اجرای طرحهای مذکور.

10 – پیگیری وظایف ارجاع شده از سوی مسئولین ذیربط.

11 – ارایه مشاوره امنیتی به بالاترین مقام اجرائی دستگاه.

12 – پیگیری و اجراء بخشنامه ها و دستورالعملها
 
ارتقاء توان حفاظتي و امنيتي دانشكده، ارائه مشاوره امنيتي به مديران، اساتيد، پرسنل بخش و دانشجويان محترم از ديگر وظايف آن است.