اداره حراست دانشگاه در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای والای نظام، حفظ نظم و انسجام در مجموعه دانشگاه و جلوگیری از انحراف و تخلف در امور اجرایی و در دیگر زمینه ها، ایجاد شده است. در واقع عملکرد کنترلی اداره حراست را میتوان در چهارچوب وظایف ذیل خلاصه نمود:
1 – کشف و گزارش تخلفات احتمالی (بطور اعم در حیطه دانشگاه).
2 – کشف و مقابله با توطئه های دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی در راستای لکه دار نمودن امنیت اجتماعی محیط دانشگاه.
3 – کشف و برخورد با جرایم و تخلفات سیاسی، امنیتی و اداری مجموعه شاغلین در دانشگاه و اعلام به مسئولین ذیربط.
4 – نظارت بر روند دریافت و اقدام در مورد اسناد طبقه بندی شده و توزیع و نگهداری آنها به صورت متمرکز.
5 – نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه و تهیه طرحهای حفاظت فیزیکی.
6 – آموزش و توجیه مسئولین واحد ها و پرسنل زیر مجموعه در زمینه های حراست، حفاظت اسناد، افراد، تأسیسات و نظارت بر اجرای طرحها.
8 – صدور مجوز مخصوص تردد وسائط نقلیه به محوطه دانشگاه.
9 – همکاری در تهیه طرحهای حفاظتی ، امنیتی و نظارت مستمر بر اجرای طرحهای مذکور.
10 – پیگیری وظایف ارجاع شده از سوی مسئولین ذیربط.
11 – ارایه مشاوره امنیتی به بالاترین مقام اجرائی دستگاه.
12 – پیگیری و اجراء بخشنامه ها و دستورالعملها
ارتقاء توان حفاظتي و امنيتي دانشكده، ارائه مشاوره امنيتي به مديران، اساتيد، پرسنل بخش و دانشجويان محترم از ديگر وظايف آن است.