دانشکده پرستاری و مامایی

حراست

 
 تعريف حراست
 
  • حراست در لغت به معناي پاسداري و مراقبت كردن مي باشد. از لحاظ عرف اداري حراست به نهادي گفته مي شود كه در قلب تشكيلات يك سازمان وجود داشته و وظيفه خطير مراقبت از سلامت اجزاي ريز و درشت آن تشكيلات را در برابر انواع و اقسام انحراف هاي موجود به عهده دارد.
 
  • اداره حراست به منظور حفظ اصول و تعمیق ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد نظم و انسجام در اداره تشکیلات سازمانی دانشگاه فعالیت میکند تا ضمن ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب هر گونه انحراف اشکای و تخلفی را در امور اجرائی کشف نماید و گزارشها و رهنمودهای لازم را در این زمینه به مراجع ذیصلاح ارسال دارد.
 
  • حراست به عنوان مشاور مديريت: حراست به عنوان چشم مدير در سازمان و با توجه به اشراف اطلاعاتي كه به مجموعه دارد مي تواند مشاور خوبي براي مديريت محسوب شود.


 

 

 نام و نام خانوادگی : مهدی کرمی

  تلفن مستقيم : 38528510

  ساختمان مدیریت دانشکده پرستاری و مامایی     

 

 
 
 
حراست دانشكده زير نظر دفتر مركزي حراست دانشگاه عمدتاً در سه حيطه فعاليت مي نمايد

 

  • حفاظت فيزيكي: انجام اقدامات پيشگيرانه به منظور جلوگيري از هرگونه حوادث احتمالي، نفوذ، سرقت و اخلال نظم را برعهده دارد.
 
  • انتظامات دانشگاه: زير نظر حفاظت فيزيكي حراست اداره مي شود.

 

  • حفاظت اسناد: وظيفه دريافت و ارسال مكاتبات محرمانه با رعايت مقررات حفاظتي مربوطه را بر عهده دارد.

 

  • حفاظت پرسنلي: يكي از سه ركن اصلي حراست بوده و وظيفه آن انجام امور محرمانه پرسنل بخش دانشكده مي باشد.
 
شرح وظايف حراست
اداره حراست دانشگاه در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای والای نظام، حفظ نظم و انسجام در مجموعه دانشگاه و جلوگیری از انحراف و تخلف در امور اجرایی و در دیگر زمینه ها، ایجاد شده است.
 در واقع عملکرد کنترلی اداره حراست را میتوان در چهارچوب وظایف ذیل خلاصه نمود:
 

1 – کشف و گزارش تخلفات احتمالی (بطور اعم در حیطه دانشگاه).

2 – کشف و مقابله با توطئه های دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی در راستای لکه دار نمودن امنیت اجتماعی محیط دانشگاه.

3 – کشف و برخورد با جرایم و تخلفات سیاسی، امنیتی و اداری مجموعه شاغلین در دانشگاه و اعلام به مسئولین ذیربط.

4 – نظارت بر روند دریافت و اقدام در مورد اسناد طبقه بندی شده و توزیع و نگهداری آنها به صورت متمرکز.

5 – نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه و تهیه طرحهای حفاظت فیزیکی.

6 – آموزش و توجیه مسئولین واحد ها و پرسنل زیر مجموعه در زمینه های حراست، حفاظت اسناد، افراد، تأسیسات و نظارت بر اجرای طرحها.

8 – صدور مجوز مخصوص تردد وسائط نقلیه به محوطه دانشگاه.

9 – همکاری در تهیه طرحهای حفاظتی ، امنیتی و نظارت مستمر بر اجرای طرحهای مذکور.

10 – پیگیری وظایف ارجاع شده از سوی مسئولین ذیربط.

11 – ارایه مشاوره امنیتی به بالاترین مقام اجرائی دستگاه.

12 – پیگیری و اجراء بخشنامه ها و دستورالعملها. 
 
ارتقاء توان حفاظتي و امنيتي دانشكده، ارائه مشاوره امنيتي به مديران، اساتيد، پرسنل بخش و دانشجويان محترم از ديگر وظايف آن است.