دانشکده پرستاری و مامایی

شرح وظایف دفتر توسعه آموزش

 

وضعیت سازمانی و شرح وظایف دفاتر توسعه آموزش

 

الف- دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها (EDO) به لحاظ سیاستگزاری، برنامه ریزی و مدیریت آموزشی با هماهنگی و نظارت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه (EDC) و بعنوان بازوی قوی معاونین آموزشی دانشکده ها در بعد کیفی آموزش و ارزشیابی آموزشی، فعالیت می‌نمایند.

ب- تأمین کادر پرسنلی، تجهیزات و فضای مورد نیاز دفاتر EDO بر عهده رؤسای محترم دانشکده ها است.

ج- مدیران دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها به پیشنهاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و توسط رؤسای دانشکده ها منصوب می شوند و مشابه مدیران گروه به لحاظ واحد موظف تدریس و عملکرد تعریف می شوند.

د- وظایف دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها منطبق بر آئین نامه مراکز توسعه آموزش و شامل موارد ذیل می باشد:

هماهنگی، اجرا و پیگیری برنامه های مصوب واحدهای مختلف مرکز توسعه آموزش (EDC)

برگزاری کارگاهها و جلسات آموزشی جهت اعضای هئیت علمی دانشکده ها مبتنی بر آیین نامه های موجود و نیازسنجی از اساتید.

تکمیل فرایند کارشناسی و پیگیری در زمینه راه اندازی رشته مقطع های جدید در گروههای آموزشی دانشکده مربوطه.

ارزشیابی اعضاء هیات علمی و فرآیندهای آ موزشي گروهها منطبق بر مصوبات شورای آموزشی

نظارت، تجزیه- تحلیل و ارزیابی آزمونهای برگزار شده توسط گروههای آموزشی و تقویت روشهای نوین ارزشیابی دانشجویان.

 اجرای طرح های پژوهش در آموزش با رویکرد ارزیابی کیفی آموزش و سیاستگزاری آموزشی.

ارائه مشاوره در حیطه های مختلف فرایند  یاددهی – یادگیری، اجرای روش های نوین آموزشی، تقویت و توسعه آموزش مجازی دربین اعضاء محترم هیات علمی دانشکده ها.

هماهنگی با واحد مهارتهای بالینی دانشگاه جهت برگزاری کلاسهای آموزشی.

تقویت مشارکت دانشجویان در برنامه ریزی و ارزشیابی آموزشی با کمک کمیته های مشورتی دانشجویی.

شناسایی، هدایت و صدور گواهی جهت داشجویان استعدادهای درخشان.

شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی دانشکده ها و جلسات مرتبط در حوزه مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه(EDC) و معاونت آموزشی دانشگاه..

بررسی و پیگیری موارد خاص ماموریت های حوزه معاونت آموزشی

 

 

شرح وظایف کارشناس دفتر توسعه آموزش

  
  1. پیگیری تدوین برنامه عملیاتی دفتر توسعه آموزش
  2. تدوین برنامه حضور مسئولین کمیته ها در دفتر توسعه و اطلاع رسانی آن به اعضای هیات علمی
  3. برگزاري منظم جلسات دفتر توسعه و پيگيري مصوبات جلسات
  4. مستند سازی فعالیت های دفتر توسعه و ثبت سیر پیشرفت برنامه عملیاتی
  5. بررسی طرح دوره های تدوین و بازنگری شده اعضای هیات علمی و ارائه بازخورد و صدور گواهی
  6. قرار دادن و جایگزین کردن طرح دوره ها در سایت دفتر
  7. پیگیری و به روز رسانی طرح دوره های جدید در سایت گروهها و آموزش دانشکده
  8. همکاری در نیاز سنجی اعضای هیات علمی
  9. مشارکت در طراحی ، برگزاري و ارزشيابي کارگاه های آموزشی
  10. همکاری با اعضای هیات علمی در خصوص فعالیت های دانش پژوهی
  11. همکاری با اداره آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده در زمینه برنامه های آموزشی مرتبط با فعالیت های دفتر توسعه
  12. جلب مشارکت و برقراری ارتباط موثر با دانشجویان در جهت ارتقاء کمیت و کیفیت آموزش
  13. پیگیری تهیه تجهیزات مورد نیاز دفتر توسعه
  14. همکاری در فرایند ترفیع و ارتقاء اعضای هیات علمی
  15. همکاری در فرایندهای مرتبط با جشنواره ها و همایش های آموزشی
  16. ثبت مستندات پروژه های پژوهش در آموزش در سطح دانشکده
  17. اطلاع رسانی در خصوص اولویت های پژوهش در آموزش به واحد تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشکده
  18. مشارکت در طراحی و اجرای پروژه های پژوهش در آموزش
  19. به روز رسانی سایت دفتر توسعه به صورت هفتگی
  20. پیگیری و انجام امور محوله از سوی مسئولین دفتر توسعه و دانشکده
  21. شرکت در همایشها و دوره های آموزشی مرتبط با فعالیت های دفتر توسعه به منظور ارتقا عملکرد